Tuesday 27 October 2015

Sakit Hati, Marah, & Sabar

*Shut Up!!*

Hari nie.. pagi-2 lagi dah sakit hati.. Mamat nie hanta mesej kol 4 pagi.. nak marah aku sebab tak balas mesej dia.. eeh sakit nye hati.. yang bijak sana sangat p hanta mesej 4pg pekejadah nya.. semua nak carik pasal la nie ngan aku.. haaa

Dah la tu satu hal.. dia p tuduh aku block dia pulak.. haaa.. menggelegak betul.. memang spoil mood aku la kan.. pagi-2 lagi aku dah beghapi.. memang menolak rezeki aku yang nak masuk je.. hurmm.. tak pe bende nak perasan tak tentu pasal..

Bile dekat skola.. cikgu pulak dok main perli2 haisshh.. sakit nye hati.. kalo nak perli benda betul xpe jugak.. benda salah.. pas ur perli.. hebah satu sekolah.. terbaik la cikgu.. lap u lahh!! tanye dulu boleh kan ckg?? 

Tak cukup ckg dah malu kan saye dpn kawan2 saya mase saye tak datang.. cikgu nak perli saya dalam bilik guru pulak?? pas ur dalam kelas xleh nak perli tepat lagi ke kat saya?? hurmm.. xberminat betul!!

Punya penat saya menahan sabar saya tok seharian nie cikgu tau x?? Penat saya tahan air mata saya nie.. ckg tau x?? cikgu tak tau.. yg ckg tau nak blame org.. and terus blame.. thanks cikgu.. u're the best teacher in the world..

Anyway nak ucap thank dkt pilot vengers hari nie.. sebab buat kelaka yg hambar at least korang try nak buat aku senyum.. and certain2 part aku tegelak jugak.. hehehe.. tq u vengers..

p/s: aku kalo marah sangat.. diam je sebab.. tak nak nangis, tak nak tambah dosa yg pasti nya berdosa kalo aku bukak mulot bile tengah marah.. so aku pilih tok berdiam..

"Tak mudah bersabar waktu marah..
Tak mudah nak senyum ketika sedih..
Bukan mudah nak tahan disaat tercabar..
Bina kekuatan diri, ALLAH ada.."

No comments: