Friday 23 October 2015

KENAPE??

*Menghargai*

Hurm.. selepas kejadian 07/07/2014.. Aku dah tak terima mane-2 lelaki dalam hidup aku tok menggantikan dia dalam hidup aku.. Sebab bagi aku untuk yg kesian kali ini sakit nya teramat dalam dan sukar untuk aku sembuh kan..

Tapi.. Selepas tamat PLKN.. dalam beberape bulan.. aku menerima seseorang yang baru untuk mnggantikan nya dalam hidup aku.. si pengganti itu aku berkenalan di PLKN tempat latihan ku.. perhubungn kami tak lame.. 

Sebab bagi ku dia amat membosan kan tak banyak menghabiskan masa bersama aku.. tambahan pula.. pada hari aku meninggalkan dia.. dia mulai tunjuk perangai sebenarnya yang sememangnya aku tidak berkenan.. atas alasan itu niat aku untuk meninggalkan nya lebih besar..

Selepas itu.. selang beberape bulan *mungkin* yang pastinya lepas hari raya aidil adha.. aku sekali lagi menjalinkan hubungan dengan kenalan sewaktu aku bersekolah dulu.. Di SMK DUAM.. 

Kata nya dia dah lame memendam perasaan terhadap aku.. dia banyak menghabiskan masa dgn aku.. tapi.. hati aku tak dapat menerima dia sebagai teman istimewa.. bagi ku dia hanya seorang kawan biasa dan tak lebih dari tu..

Dan kini.. aku sering kali mengabaikan sms dri dia.. berhari-hari dia mesej.. aku tidak menjawap.. jika dia mempersoalkan.. aku akan memberi alasan bahawa aku dalam keaadan yang sgt sibok.. terkadang timbul dalam hati perasaan serba salah..

Namun tak dapat aku meluahkan perasaan sebenar.. Aku juga melakukan pekara yg sama kepada kenalan PLKN ku.. tapi dia seorg yg mudah kalah.. berbeza dgn yg kini.. tapi hati ttp xmampu utk menerima walau dah dipaksa..

Aku menerima mereka.. sebab aku cuba untk melupakan dia yg terawal.. tapi ternyata tak semudah itu.. walau cuba tok membenci.. tetap tak mampu.. walau cuba tok melupakan.. tetap ingatan kuat mengingatkan.. hurm.. pasrah dgn semua nie..

Bukan tak nak menghargai.. tapi hati yang tak menerima.. maafkan aku wahai kalian semua.. sangat berdosa..

#MulaFocusDenganSAHABAT!!

No comments: