Sunday, 29 December 2013

KESABARAN IBU TERUJI


Apabila kita sayangkan seseorang,kita takkan mengguriskan hatinya.Cuma adakalanya terluka juga.Jadi berfikirlah dahulu sebelum bertindak ataupun berkata-kata agar insan yang kita kasihi tidak merajuk hati & segeralah mohon kemaafan. "Maafkan adik andai penah melukan hati mak.. adik tak nak di campakkan ke neraka atas alasan menderhaka pada mak.." 'hope mak bersabar.. apa yang jadi pagi tadi.. mak maafkan dia.. adik dah tego dia insyaALLAH dia tak buat lagi.. kita doakan sesama.. mak jangan nangis lagi..sebak hati adik.. adik saje je tak nak bagi tahu mak yang adik nasihat kan dia.. sebab tu mak pelik hee.. biar la ALLAH yang tahu.. yang penting dia dah tak buat lagi' 
SABAR YE.. :')

Tuesday, 17 December 2013

CARAMEL..

FIRST TRY!!

huhuhu.. alolo buruk nya rupa.. huhuhu.. xpe2 org selalu ckp first try mmg slalu xjadi.. second try confirm jadi.. hak3.. tapi yang penting rasa nya ada.. bende nie jd x cntik sbb dia punya sos letak late.. hak2.. spatotnya letak sos dia dulu.. baru letak di punya adunan telo..huhuhu..




RESIPI

Bahan-bahan
( Seisi keluarga )

1 tin susu cair
1 cawan susu segar
1 senduk gula pasir
5 biji telur
1 sudu kecil tepung kastard
1 sudu kecil tepung jagung
1 sudu kecil esen vanilla
Untuk dibuat karamel/ gula hagus:- 1 senduk gula pasir

Cara-cara

Campurkan kesemua bahan kecuali karamel/ gula hangus. Tepung kastard & tepung jagung perlu dibancuh dulu dengan susu segar supaya tak berketul.(boleh guna whisk, hand mixer/ blender)
Masukkan karamel/ gula hangus yang dah siap dibuat tadi ke dalam loyang. (Kalau boleh jangan terlalu hangus takut puding jadi pahit)
Masukkan adunan tadi ke dalam loyang tersebut.
Kukus selama lebih kurang 45 minit.
Setelah siap sejukkan dalam peti sejuk. 
(sangat sesuai dihidangkan ketika sejuk)

~> http://www.myresipi.com/top/detail/9304
~> http://www.youtube.com/watch?v=N6JZx86OyXM

Saturday, 14 December 2013

OREN SI KUCING

*GAMBAR OREN MENAHAN UJIAN*

Allah hu!! kesian dia..sepanjang cuti nie.. macam ujian yang dia terima.. mula2 tiga bisul di bawah dagu.. aku misi pemberi ubat.. cukup seksa.. tp semalam dia merelekan.. mungkin dia dah biasa..

tapi hari nie dia pelik.. satu rumah dia lari..keluar masuk.. abg  ina ckp dia dri ptg td mcm tu.. abg ckp dia kene gatal2.. kesian.. malamni nak g ubat lg susah dri biasa.. mungkin dia x tahan.. badan dia gatal sangat.. nak mandikan.. kesian pulak dah malam.. ina ckp dgn dia.. "saba ae oren.. kejap je lagi nak siang.. nanti dah siang ina mandikan oren" dia seolah2 memahami ap yang ina ckp.. dia duduk terbaring seperti didalam gmbr.. tapi sekarang dia kembali berkeliaran.. tak tahan rasa.. kesian.. simpati tengok dia..

Friday, 6 December 2013

HARI BERSEJARAH..


esok SABTU bersamaan 7/12/2013.. adalah hari bersejarah buat adik sedara yang ada depan ina tu dengan adiqnya.. dan hari bersejarah juga buat seorang insan yang aku sayang.. huhuhu..

FARID DUDIN BIN ANUAR & FARIS IZHAM BIN ANUAR.. akan menjangkau kealam seorang lelaki yang sebenar.. mereka akan berkhatan di KLINIK AL-AZIM TAMPIN.. tahniah adik~adik.. semoga kamu berdua sihat~sihat selalu..

SIPOLAN BIN SIPOLAN.. tahniah juga buat kamu.. semoga berbahagia selalu.. tdak pernah sekali pun namamu ku lupakan dalam setiap doaku.. semoga kamu dalam lindunganNYA.. :)

SELAMATLAH SEMUA.. :)

Thursday, 5 December 2013

CINTA KENANGAN SILAM


alahai abg handsome.. banyak nye borak sampai ina pun tercita kisah silam ina.. kalau boleh tak nak cerita tapi dah tercerita.. ina teruskan je la.. takkan ina nak biar abang tertanya~tanya.. dosa lak ina..

zaman kegelapan bagiku.. zaman kejahilan bagi diri.. pedihnya hingga kini ku terasa.. dengan kejadian itu membuktikan sesuatu yang aku tak pernah tahu dulunya.. iaitu manusia rambut sama hitam ragam nye lain~lain.. ye KHILAFKU..

ramai manusia memelih untuk memutar semula masa utk menebus kesilapan.. tapi tidak aku.. aku ingin teruskan hidupku dan kamu juga teruskan hidup mu.. kerana aku sering dinasihati 'SETIAP KEJADIAN ADA HIKMAHNYA' maka percaya pada kuasaNYA.. DIA maha berkuasa lagi maha adil.. 

dia yang dulu berlalu pergi.. ALLAH kurniakan yang baru.. kini dia yang baru mengganti.. dan dia juga telah banyak meluruskan perjalananku dalam hidupku sebagai seorang khalifah dibumiNYA.. dengan hadirnya dia sebagai peganti.. dia telah pun membuang keegoan ku yang menguasai diri.. ego si pemusnah hubungan.. 

kerana ego aku keras kepala.. tetap dengan keputusan ku sehingga merosakkan hubungan.. ego menjadikan aku perempuan yang kurang sempurna.. ego. ego.. ego.. dan semua ego.. kini tidak lagi.. selamat tinggal EGOKU.. dia banyak menasihati dan banyak membantu.. sungguh aku banyak berjasa padanya.. sungguh jasamu tidak dapat ku balas.. aku menyayanggimu kerana DIA.. juga aku menyayanggi dia yang dulu juga kerana DIA.. :')

Monday, 2 December 2013

Resipi Kek Coklat Kukus lembab, mudah dan menjadi!



Bahan untuk kek coklat..

Bahan A· 1 cawan serbuk koko ( tak kisah jenama apa pun ) 
· 1 cawan gula pasir 
· 1 cawan susu cair 
· 1 cawan minyak masak 
· 1/2 cawan susu pekat 
Bahan B 
· 11/2 cawan tepung gandum 
· 1 sudu teh bikarbonat 
· 1 sudu teh baking powder 
· 1 sudu teh esen vanilla 
· 3 biji telur (suhu bilik) 


Cara-cara 
1. Masak Bahan A dalam periuk sampai sebati. Api kecil. Sejukkan. 
2. Pukul telur sampai betul2 kembang (lebih kurang 5 minit ++) kemudian masukkan bahagian A. 
3. Masuk esen vanilla. Pukul sampai sebati. 
4. Masuk bahagian B sedikit demi sedikit. (seelok2nya tepung, bikarbonat dan baking powder diayak bersama terlebih dahulu). kacau sebati selama 5 minit ++ 
5. Masukkan adunan dalam loyang dan ikat dengan beg plastik. Boleh juga pakai kertas foil. Papepun pastikan wap air tak boleh masuk dalam adunan. 
Myresepi_2

6. kukus selama 1 jam 10 minit dengan api yang sederhana. (pastikan air kukusan telah mendidih terlebih dahulu..). Jangan buka penutup kukus sampai cukup masa 
7. angkat ... tunggu sejuk baru boleh potong. kalau rajin boleh letak topping.. 


BAHAN UNTUK TOPPING (ganache) NYUMMM

Bahan:
300 gm coklat masakan ~ dipotong kecil
1 sudu besar susu pekat
1/2 cawan susu cair
2 sudu besar butter
1/4 cawan air panas 

Cara: 
Panaskan susu cair dan susu pekat dgn kaedah double boiler. 
Masukkan coklat masakan dan kacau hingga ianya cair. 
Padamkan api dan masukkan butter. Kacau lg hingga cair. 
Curahkan 1/2 dr ganache atas kek yg masih panas tadi hingga menutupi keseluruhan kek. 
Biarkan lebih kurang 15 - 30 min supaya ganache tadi meresap ke dalam kek. 
Panaskan kembali lebihan ganache td (kaedah double boiler) dan masukkan air panas. 
Kacau sehingga sebati dan curahkan ke atas kek tadi. 
Bila kek dan ganache dah sejuk, bolehlah dimasukkan ke dalam peti ais. 
Boleh juga dinikmati ketika suam2 panas.. 
* mmg agak banyak ganache yg dihasilkan sbb nak kena siram 2x atas kek tu nanti utk menghasilkan kek yg super duper moist *

sila cuba okeyyy...xnyesal nye...konpem jadi..

Wednesday, 27 November 2013

EN. KOMEN..

KHAS BUAT MU..

hee. nak mohon maaf encik yg komen post ina semalam.. ina ter remove komen en/pn.. huhuhu.. niat di hati nak balas.. tapi terpadam.. bukan sengaje tapi TIDAK SENGAJA.. kalau tak caya. boleh lah en/pn.. mnurunkan komen anda semula di post MACAM CANTIK JE MACAM COMEL JE.. huuhu.. kebetulan dah tulis post nie.. bals terus la komen en/pn.. TERIMA KASIH ats pujian.. :)
BTW.. tu bukan duckface.. tu cebik bibir.. *muram la* huhuhu.. :)

SEKIAN.. ;)

ALHAMDULILLAH MASIH BERSAHABAT..

SAHABATKU..

*Sahabat jika saya terkeluar dari jalan yang tidak sepatutnya, Engkau tarikkanlah aku kembali ke jalan yang sepatutnya yang diredhai Allah.. :)

* Jangan disebabkan 1 perkataan, 1 perkara, 1 perbuatan kita putuskan persahabatan. Hargai rakan kita. Erti persahabatan itu amat bermakna.. :')

* Ketika kamu bertemu seseorang yang mampu membawamu ke arah kebaikan, tetaplah bersamanya. Kerana sahabat yang baik itu amat sukar ditemui..

* Sahabat ialah orang yang boleh pinjamkan kita telinga, bila kita nak luah. Orang yang boleh jadi teman, bila kita sunyi & yang faham kita..

* Nak kenal siapa sahabat kita? Lihat, siapa dia yang setia di sisi, saat kita dalam keadaan terhimpit, sedih, kecewa, dan dilukakan..

* Sahabat. Gurau kasar macam manapun, susah nak berkecil hati. Dia tahu, mana batasnya, dan tahu mengambil hati..

* Jangan pernah sakiti sahabatmu, kerana sahabat adalah cara Allah menunjukkan bahawa Dia tak mahu kita bersendirian untuk jalani hidup ini.. :)

Monday, 25 November 2013

MACAM CANTIK JER, MACAM COMEL JER

ALHAMDULILLAH ATAS PINJAMAN.. :)

Perhatikan keindahan alam dan diri
Betapa angungnya kuasa Ilahi
Hebatnya DIA yang maha pencipta
SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAHK, ALLAHHUAKBAR

Kecantikan, keindahan yang diberi
Hanya pinjaman sementara
Sebagai ujian untuk kita
Apakah bersyukur atau sebaliknya

Macam cantik jer, Macam comel jer
Semua ciptaan ALLAH
Macam cantik jer, Macam comel jer
Segala pujian kembali padaNYA

Macam cantik jer, Macam comel jer
Indahnya tuhan ciptakan kita
Macam cantik jer, Macam comel jer
Ajaibnya alam semesta

" Sesama kita jangan mengata, usah menghina kelak sama tarafnya
Janganlah pula meletakkan diri yang mulia ini pada tahap yang rendah
Menjadi fitnah, kita ada maruah, kita punya amanah
Cantikkan akhlak comelkan peribadi
Ia pemikat hati, ia hiasan diri
Kembalilah kita kepada fitrah kejadian
Keindahan alam dan diri sempurna ciptaan Yang Maha Esa"


BERSYUKURLAH KITA DENGAN NIKMAT~NYA :)

DAGING HANGIT


haa.. tu la deh danging yang hangit.. maghrib tadi punyo cito.. sakit poit..! kene besi pemanas ovan.. maun tak hangit tangan den.. merah la bosi tu.. korang ghaso paneh x?? bosi kono paneh la.. bekoghak tangan den.. hadoi!!

sekso nak buek kojo.. asik telanggar yo!! tak bermain dengan ovan lagi.. soghik ghaso ae.. xyah buek kek bakar~bakar lai.. buek kek kukuih yo.. huh :'(

Thursday, 21 November 2013

DOA

AMIN.. :')

Doa tak mampu mengulang WAKTU..
Namun mampu membuat KESEMPATAN datang kembali..
Doa memberikan KEKUATAN kepada orang yang lemah..
Membuat orang yang tidak PERCAYA menjadi YAKIN..
Memberi KEBERANIAN kepada orang yang KETAKUTAN..
Sesungguhnya di setiap DOA Allah Memberi JAWAPAN..
Setiap KESULITAN Allah memberi KEMUDAHAN..
Setiap KETIDAK mungkinan masih ada KEAJAIBAN..
Oleh kerana itu ..
Bersabarlah..!!! Janji Allah itu benar..
Iringi Doa dengan IKTIAR.!
:')




HUHUHU.. :3

HEHEHE.. SEDAPNYER!!


CARRIE JUNIOR.. BEST NYE.. SHAMPOO DIA WANGI.. :P


mesti korang pelik kenapa tiba~tiba ina post gmbar sardin n bedak.. sajo yo.. sebona ae ina alergic dengan benda dua2 tu.. kalo makan sardin idong gatal.. kalo kene bedak asik2 acoom~accoom je la..

tapi bedak ina emang tak suka.. so just be simple girl.. xperlu makeup.. and xde la masala displin sbb bwk makeup poi skolah.. kan?? hahaha..

tapi masalah ae.. sardin tu na suko.. huh... kadang buek2 xingat bedal yo.. huhuhu.. :p
dengil kkey!!

huh lupo lai satu bondo.. 
kojap nak carik gambar..!!


KUCING KESAYANGAN KU!!

haa..! binatang nie la den alegc!! den dah la satu ni yo binatang yg den suai.. binatang laen sumo den takot @ goli.. tap alergc plak.. kalo pogang @ dokek yo mulo la mato den gata.. lopeh tu merah.. sekarang ni tongah gata la nie.. sbb td usik kucing kesayangan kak munah.. tlg buang duri yg trcacak kek kaki ae.. kesian dio..! tahan yola.. 

JADILAH AKU SI SEPET!!


Monday, 18 November 2013

RENUNGAN


Biar kepahitan itu pergi agar kemanisan mengisi
Biarkan kekecewaan berlalu agar kegembiraan mewarnai
Biarkan kegelisahan lenyap, jangan kita hilang semangat
Biar penderitaan itu menyapa agar kekuatan kita jana semula
Biarkanlah diri ini derita agar aku tahu kepahitan derita ini
Agar aku sedar kesengsaraan ini tak sama bahkan hanya secebis dari penderitaan Rasulullah s.a.w
Tuhan tidak sesekali menzalimi hamba-Nya
Tapi manusia yang menzalimi diri mereka sendiri
Cahaya kelam pahala dosa
Berupaya memilihnya
Walau kadangkala tersasar lantaran pautan nafsu
Namun peluang dari-Nya sentiasa ada
Namun kasih dari-Nya sentiasa memayungi
Diturunkan ad-din memperhalusi akal
Dianugerahkan akal memperhalusi akhlak
Dikurniakan akhlak mencantikkan pekerti
Menjadi sebaik-baik umat, tunduk sebagai hamba
Berjalan sebagai khalifah
Menyusuri kehidupan mencari sebutir permata “iman?
Menyamai sepohon “taqwa?
Agar dapat berteduh dari kepanasan “nafsu?
Agar dapat berlindung dari angin hasutan “syaitan?
Dalam mencari “KEREDAAN ALLAH?
*insyaALLAH :')*

Saturday, 16 November 2013

11 NOV PUNYA CERITA.. :3

WATIKAH PERLANTIKKAN..


alhamdulillah.. dapek jugak meghaso jadi pengawas sekolah.. seumo idop den xponah jadi pegawas.. thank ckg DUAM bagi peluang dekat saye.. thank jugak bg kepercayaan kt saye tokmngawasi skola.. insyaALLAH saya cuba tok mndisiplinkn diri sbelom mndisiplinkn kwn2 n adq2.. 

selalunya den peronde sekolah.. taon dopan den pengawas sekolah.. huhuhu.. peluang yg di beri takkan ku persiakan.. lagi satu markah koko tinggi tu.. taon dpn den last.. cantik sgt la tu.. :)

TERIMA KASIH CIKGU..!

Tuesday, 12 November 2013

SABTU PUNYO CITO!!









HAHAHA.. tu sumo gambar excident moto.. tapi bukan den la.. si adiq sedagho den.. nak belaja bawak moto.. tapi jalan dia bukan main adventure lagi.. celah2 pokok pisang bawak ae.. handa budak nie.. hahaha.. langsong kupak no plat moto.. kaka.. semalam duduk diam tak bersuara.. takot kono maghah ke uncle den.. kikiki.. gasak la labu.. orang nak berhenti tekan brek.. dio nak bonti lai di press a minyak.. maun x gedebushh di buek ae?? huhuhu.. saba yo la.. nasib baik tak de pape kecederaan..

KITO MONANG YOW!!

FIRST PIALA DARI DUAM.. ADER JUGAK KENANGAN.. :)  

hye3.. saper cakap orang tempang tak leh dapek omeh.. ha tu deh 2 omeh apo nak di koba.. buntang mato yo la.. hak3.. ALHAMDULILLAH.. :)

omeh tu bola balik.. sebab tu yo satu2 ae bola yang den pro.. bola jaring memang den fail la.. lagi pon den xgoma.. kojap yo dah kono pritt..x minat.. welk.. :p

hik3

Monday, 11 November 2013

KEK..

SEMALAM PUNYA CERITA..

kek tu saya buat dengan anak buah saya.. tapi anak buah tu tukang kacau je.. hahaha..

huhuhu.. semalam buat kek.. banyak pulak.. sampai 3 loyang.. bagi anak buah sikit.. bagi mak sedara sikit.. pagi tadi bagi awek aku sikit.. tapi tetap masih banyak.. tapi memang dah asingkan khas untuk kelas.. tapi nak ucap sorry dekat awek dulu.. sebab tak sampaikan sendiri.. saya kan pemalu.. huhuhu.. nak say sorry sekali lagi.. sebab awek punya kek saya tergesa2 sampu dia punya krim coklat tu.. sampai lupa nak tabur coklet rise.. hihihi.. and pagi tadi krim coklat tu pun keras.. so xdpt nak sapu banyak.. :'(

sorry tau .. SAYANG AWAK.. :)

Friday, 8 November 2013

BERLITUP..

DUA HARI NIE BERLITUP DI RUMAH SENDIRI..


hari nie abang balik.. dia bawak pulak kawan dia.. hansome lak tu.. hohoho.. gurau je.. so aku pon kene la bertudung.. abg nie..bwk la kwn pompn.. dpn jd peneman di bilik tidur.. huhuhu.. berangan nak ader kakak yg teman den tido macam orang lain..  huhuhu.. dia orang balik esok.. wan den polek tengok den bertudung bagai.. dia tanya kau nak poi mano?? bertudung x tanggal2.. huk3.. sonyum yo la dapek boghi kek wan.. den berlitup.. xdo la sampai berpurdah lagi.. bolom maso lai kot.. :3

PUSING LAGI MEMBELITKAN..

ARRHHH!!!


HURM.. aku pelik.. nape tiba~tiba aku tak leh nak marah macam mana aku marah.. haish!! aper asrina?? tiba2 tak reti nak marah perasaan aperkah ini?? kawan2 pulak marah aku sebab aku tak marah.. 
?????????

susah nye nak jaoh kan diri dari dia.. lari dari dia.. kakaq dia datang.. lari dari kakaq dia.. mak dia mesej.. berat.. satu keluarga dok carik aku.. 

hari silih berganti.. ader sajer cerita~cerita yang menyakitkan hati datang tanpa diundang.. hurm.. baik sangat si pencerita sampaikan cerita dekat aku..

sekarang ni dah kene penyakit si cek peng***.. tak reti nak marah.. masih boleh baik lagi dengan si perempuan tu.. dengan lelaki tu pun tak marah.. kenape nie??

PELIKNYA DENGAN PERASAAN AKU NIE!!

tak tahu la nak cakap aper lagi.. tak boleh blaa la perasaan nie.. menyampah lak aku..!


HARI NIE PUNYA CERITA..

budak laki tu bagi.. hurm tak tahu la.. handa pulak karangan ae.. @_@


Wednesday, 6 November 2013

CANNOT GO!!

SI PEMENANG.. *ALHAMDULILLAH*


wah ALHAMDULILLAH.. dalam sehari ni beberapa pekara yang buat ina happy.. eh jap.. gambar nie gambar hari isnin tau.. :)
hurm.. kesah hari nie.. ina ader lawan bola baling.. ina menang.. *legend kan.. :p* hehehe.. xde la gurau je.. first game geng ina menang 4 gol.. ke empat2 tu ina gol kan.. final game 4 gol jgk.. 2 ina gol kan.. 2 tasya golkan.. sbb kite org mmg dri djah 6 main.. so kire legend la.. hehehe.. gol petame td mcm ina xsangke.. ina gol kan dalam keadaan ina dh mnyarp kat tanah.. hahaha.. kebetulan.. :p

okay.. xnak cite pasal game tadi banyak2.. jadi riak pulak kunk.. dah dapek doso koghing.. pas ur tadi otw nak balik dh smpai pintu pagar nie.. tbe2 nmpk bola yg ina n bdk2 nie main td.. eh bdk nie xsimpan ke bola nie? tp kon simpan plak.. hurm bekire rupenya.. poi amik bola n pusing msuk skolah p simpan bola.. *blajar bertanggungjawab* pas ur ina berselisih dengan budak2 excelent.. diorang tego.. eh seena tahun depan kau jadi pengawas la.. pas ur aq cakap biar betul?? dia kate iye.. ckg idris dh ckp dri hari jumaat ary tu lg.. sje xmau bg tau kau.. pas ur aq ckp la.. eh bdk nie ckp la awl2.. xyh aq nk abiz dakwat pen n kn smpai gmbr aq yg babam tu dkt ckg farah.. ceh.. huhuhu.. ckg idris yg cadang name ko.. dia kate ko grang boleh la jd pengawas.. aq ckp la.. ouh mcm tu plak.. aq mmg garang tp xberani nk ckp dpn.. acanner? lagi la suko  budak 2 usik den.. huh kalo mcm tu ko kene jd MC yg pertame.. acewah.. gasak la aq.. kene ponteng slau la jwpnyer nie.. ><


minggu depan amek adiah untuk bola baling plak.. mcm dh sehat je kaki nie.. huh.. maun deh.. handa sakit kaki ni tadi di asak ae kek bebudak nie.. den lasak dio lai lasak.. montang2 la den dh tuo.. nasib baik monang.. masih power.. maso seghonok~sghonok lupo sakit.. bilo dah duduk diam.. sumo sakit kua.. balik yo umah pengsan den.. belakang palo den sakit.. tak menahan..!

ok la ina tak da story dah.. salam.. :)

Monday, 4 November 2013

EN. AI

SALAH AKU KE??

hurm.. sebenar~benarnya saya tak nak dah couple2 nie.. mau belajar lah.. please jangan merayu lagi.. sesungguhnya aku tak terdaya melawan rayuan mu itu.. sukar aku mengelak diri dari mu.. tak tahu nak cakap.. bila nak type tu berkira~kira.. setiap yang ingin di type aku menapis.. untuk tidak menimbul salah sangka si pembaca.. tapi semuanya.. huh!

penat jugak bila asik stress.. fikir benda yang belum pasti.. baik buat tak tahu dengan tiada apa hubungan.. cukup la berkawan.. tapi silapnya kita sekelas.. ketenteraman ku terganggu bila kamu sering mengambil kesempatan untuk mengganggu hidup ku.. saya tak selesa di tempat sendiri.. huh.. bosan nya semua nie..

kamu balik la pada dia.. nampak nya dia memang sayangkan kamu.. saya pun tak dapat buat apa yang dia buat.. sampai macam tu sekali dia buktikan sayang dia dekat kamu.. so?? kamu jage lah dia lelok.. saya nak kamu jadi lelaki yang bertanggungjawab je.. jangan tinggalkan orang yang sayangkan kamu.. hanya kerana kamu nak dapatkan orang yang kamu sayang.. sebab belum tentu orang yang kamu sayang tu sayang dekat kamu.. bersyukur bila ada yang nak sayang.. :')


TINGGALKAN AKU SENDIRI!!


BERKAITAN






*sabar ye teman.. pasti ada keindaahan yang akan datang.. :)*






Sunday, 3 November 2013

CAHAYA ASAR..

TAK NAK PAKAI SHAWL@PASHMINA LAGI..

tadi mak dok selak2 gambaq saya dekat fb.. pas ur dia nampak gambaq ni.. pas ur dia cakap..'eh mak baru perasan kening kau macam makin lama makin hidap..' pas tu den cakap la.. "eh jangan la tegoq.. nanti dia makin lebat.. dah tak handsome.." mak pun cakap 'eleh perasan la kau' den pun gelak.. "hahaha"..

tapi sebona ae.. den pon pasan bondo yang samo.. koning nie siap buleh buek koning serabut la.. bilo den tunjuk kek kawan den goma deh.. pas tu suruh buat lagi.. ahaa.. tak leh bla arhh!


BACK TO MY OWN SELF.. IKAN BAWAL.. HEE

okay.. nampak lebih handsome@kemas bila aku berbawal.. kan.. mohon sokong.. kuurrr!
eh.. bukan perasan la.. itu perasaan.. kalo aku cakap aku handsome kt dunia nie.. baru perasan.. kekeke.. eh sorry aee.. muka nie sombong sikit.. bukan sifat ku.. tp sekarang tak tahu nape.. suka snap gmbaq tapi xsuka tunjuk muka.. mula privetkan muka kot.. :p


Saturday, 2 November 2013

JALAN~JALAN

MEMBER 4TEK

semalam.. poi tampin dengan member.. poi bank.. mak oi hai.. ghmai ae orang.. balik je semalam, den post la gambar dekat FB.. tibo2 tadi ader kenalan fb kate pegi bank ae?? den cakap a'ah.. dio kato dio nampak den.. siap isi borang depan den lagi?? huh?? macam tak nampak je?? macam tak kenal je.. wah famous nye aku.. tapi serius tak perasan pun akaq tu.. sorry kaq.. adik tak perasan akaq.. adiq pun tak berapa kenal akq.. macam kita tak pernah betego dekat FB je.. macam mane akq boleh knal adq??  huhuhu pelik nyer.. btw.. thank sudi betego bila nampak post gmbar semalam..hihihi.. walaupun adq tak kenal akq..

SORRY TAU KAQ!!

Friday, 1 November 2013

31/10/2013

SAYANG IBU UDA.. :)

hurm.. semalam.. hari nangis sekelas.. tenang hati bila dapat luah kan suma kat ibu uda.. dah lama terbuku.. bila semua citer.. ibu uda pun macam nak mengalir air mata.. di cover dengan lawak2 dia.. memujuk anak2 nya.. yang separuh daripadanya dah banjir.. huk2.. terima kasih sangat2 dekat ibu sebab sudi jadi pendengar luahan 4SAINS..

kami tersangat terasa.. tahun nie ramai yang tak berpuas hati dengan kelas kami.. start dari awal tahun lagi.. ada je yang tak kena.. ader je nak cari salah.. wala pun kita tak buat salah.. bila dah terbukti kita tak salah bukan nak mintak maaf.. masing2 buat kelas kita orang macam xde perasaan.. ingat kita orang kambing ke?? kamping pun tahu sedih.. 

TAK BOLEH BLAA ARRHH!!

tadi baru je dengar cite dari budak kelas lain.. 4SAINS dah tak the saper nak caya.. budak kami selalu cakap.. kami tak pernah melutut dekat sesapa nak masuk kelas sains.. kami dari awal tahun merayu nak masuk kelas lain ader la.. tapi ader sesaper nak dengar?? xder?? bila ader masalah sikit dalam kelas kite owang.. sume nak citer.. macam salah dia macam membunuh orang.. hurm.. ader je salah.. sangat tak puas hati..!!

dah are.. kalo nak cite memang tak muat blog nie.. novel pun tak cukup sepuluh.. aaaarrrrhhhh!!.. benci PILIH KASIH!!!

Thursday, 31 October 2013

SUSAH SESAMA



InsyaALLAH teman aku akan hadir tika kau memerlukan.. tak kira ribut. hujan.. panas..akan ku redah semua untukmu.. aku mengerti semuanya.. kau sabar ya.. aku tetap percayakan kamu.. walau tiada siapa akan percaya mu.. aku akan tetap ada dengan mu.. susah @ senang.. aku tersangat bersimpati.. aku tahu bukan simpati yang kau harap kan.. tak pelah.. mereka tak tahu.. aku tahu.. DIA tahu.. kalau aku tahu semua ni terjadi.. aku dah suruh kau stop..tapi.. kalau nie tak jadi. kita tak dapat pengajaran.. berterima kasih kepada semua.. :')
HENTI KAN SEMUA.. 

BILA SENANG KITA BERSAMA..
SUSAH JUGA KITA BERSAMA..

SAHABAT SELAMANYA..

SABAR ITU INDAH ASRINA


Petang-petang anyam tikar,
Sambil makan buah strawberi,
Sabar itu memanglah sukar,
Kerana pahalanya tidak terperi.. :)

Monday, 28 October 2013

Friday, 25 October 2013

UTUSAN RINDU..


semoga kamu sihat sentiasa.. 
tersangat rindu..
kekhilafan menghantui..
keegoan memusnahkan perhubungan..
SEMUA KHILAFKU!!


terasa pemergian kura~kura macam ada kaitan hubungan kita.. tapi faktanya sudah tertulis itu takdirnya.. 

Thursday, 24 October 2013

KENA USHA..! :P


hehehe

tadi mase kat rumah kenduri tadi.. ada orang nak usha.. dia suruh sedare dia cakap.. sedare die tu kawan saye aka tuan rumah.. mamat tu cakap apa tah.. sedare dia pun datang.. eh ader sesape pakai baju coklat x kat cnie?? aq pun tercengang.. tapi senyap je.. lepas tu sedare dia jerit kt mamat tu.. wei!! baju coklat xde.. polka dot ader.. *dalam hati aq.. eh aq la..* masih diam.. pas ur mamat ur pun haa.! betol la tu.. pas ur sedare dia jerit lagi.. ko ni buta color ae?? bila dah dengar dorang mekak2 tu pun nyorok belakang akaq sedare aq.. takot!! bila masuk dalam rumah mamat tu ader.. ouh.. boleh tahan jugak muka dia.. tapi tak mau la.. :p


fitrah manusia:

perempuan suka bila diminati.. termasuk saya.. walaupun saya bukan wanita biasa.. :p

BUKAN SUKA ~SUKI!!


bersendirian mengenang kisah yang mengukir senyuman.. menanti kamu setiap waktu.. bila dapat ku temui seperti dulu.. benarkah ia sudah berakhir?? adakah itu berakhir angkara keegoan ku?? adakah semua itu berpunca dari ku??



aku sayang kamu berbeza aku sayang sahabat~sahabat aku yang lain..

"Penat karenah dunia, yang menghukum mengikut suka..
      Biar saja..penat nanti mereka berhenti.."

bukan sesedap hati or sesedap rasa nak menghukum!!
rasa dah macam~macam yang di buat.. TAPI tidak balas.. macam tak dan!!
sesape je akan terase..
mungkin jugak menguji..

ada masalah?? tak leh nak cite?? kot ye pun tak leh cite sume.. cite sikit okay aper?? dah cakap dah dulu.. mase awal~awal lagi.. nak cite pape?? okay je..! boleh je tolong dengar.. nak buat pape tak bagi pulak..! hurm tak faham la.!


fakta sebenar.. kamu dah lain..! SANGAT lain.. lepas cuti raya haji.. kamu sangat lain.. berubah dengan tiba~tiba.. sehingga aku hilang kamu yang aku kenali dulu!!
aku perlukan kamu yang dulu..



pape pun maafkan aku.. kerana selama ini aku banyak menyakitkan hatimu.. dengan tidak dapat membezakan gurauan atau sebaliknya.. cuma yang aku tahu bergurau.. sehingga lupa berfikir sejenak.. untuk meyakinkan diri bahawa gurauan tu membawa kegembiraan atau kesakitan dihati!!

maafkan aku juga dengan post~post semalam.. yang sememang nya untukmu..
# takkan ada rahsia lagi yang akan ku selindungkan #



# hurm #

Ku pendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati..

Ku pohonkan petunjuk Ilahi
Hadirkanlah insan yang sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati..

Oh Tuhanku 
Berikanlah ketenangan abadi 
Untukku menghadapi 
Resahnya hati ini mendambakan kasih 
Insan yang ku sayang..

Di hati ini
Hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku..

Kerana batasan adat dan syariat
Menguji kekuatan keteguhan iman
insan yang berkasih..