Tuesday 22 September 2015

Cerita Tanpa GAMBAR..

Tanpa gambar sebab xde gambar yg boleh mencoretkan bait-2 perkataan yg ader di hati nie.. jadi aku memilih untuk mentafsirkan ia melalui tulian ini.. Insha Allah..

Bismillahhiramanirrahim..

First.. To Miss NA.. semoga ceria selalu.. kawal perasaan ego tu.. tak kan ngan family sendiri nak ego?? Mintak maaf tak semestinya kita salah.. So awak kene belaja untuk beralah.. tu sume bukan nak buat awak malu or wht eve.. tu sume tok kurangkan stress awak tu..

Saya just bagi pendapat saya.. sebab awak tanye.. awak nak ikot ke tak it up to you.. selame nie awk ngadu kat saya awak ckp sye x membantu sebab saya selalu main dgn lawak bodoe saya.. tapi kali nie saya cyes.. awak kene ubah cara awak.. Isha Allah semua kembali reda..

Second.. bout ma bro.. tak suke la care dia.. dia baru je kenal someone nie ta sampai sehari.. dia boleh cite everything bout us.. hello dear bro.. pompuan tu kawan aku tau.. aku kenal dia lagi lame pd ko.. 4 bulan lame nye aku kenal dia..

Tak xde aku nak cite semua tu the.. ko pehal nak bagi tau dia?? sangat aku tak setuju cara ko.. tu rahsia besar family kite.. xpatut pun ko nak cite kt org sane sini.. even kalo nak cite tu.. crik la org yg betul2 bleh di percayai..

Tapi xde la aku nak ckp yg kwn aku nie xleh di percayai.. tapi ko baru kenal kot.. 1 hari pun xlepas lagi.. xtau arh bape ramai lagi ko cite pasal bnde nie.. aku kwn laki aku sorg pon xtau.. kwn pompuan pun xramai yg tau.. tasya, intan, balqis, ANMN, and kwn sekuates ngn aku dulu.. dorg tau pun sbb parent dorg keje ngn mk.. heshh

Yang pompuan tu pulak.. baru je aku kenal kan dgn abg aku, ko da gedik.. aku xsependapat ckit ngn abg wahh bukan main lagi dia back up abg aku.. heshh berbulu nye aku tgok ko nie..

Last.. aku fwen ngn wecht ex aku nie.. dia gado ngn awek dia.. ya Allah kesian nye aku tgok.. walaupun terdetik ckit dlm ati tu.. "org baik tok org baik.. n sebalik nya" tapi rase kesian still ader.. Dia ckp dia jd teruk wht eve sume..

Aku nasihat dia.. sbb dia ader adq pompuan n akq.. kaitan nye sbb dia skunk nk mempermainkan pompuan.. sangat aku tak setuju.. tak sanggup nak tgok kaum sejenis aku dipermain.. cukop la aku yg di sakitkan.. jangn dilibatkan dgn pompuan lain..

Dia cume tok menerima yg aku nasihatkan.. walaupun susah dia nak lakukan.. aku harap dia mencuba.. mungkin dia dpt kesedaran kalo melibat kan family dia.. 

Yang menyakitkan aku skunk nie.. Kenapa aku dapat rase kan satu perasaan yg sangat pelik.. Kenape.. aduhh.. aku tak suka perasaan nie datang.. please go away..

To all my fwen.. aku bukan xnk dgr nasihat korg.. just aku cuba memaafkan dia.. memang sakit utk tanggung bende nie.. nak sembuhkan pun bukan mkn mase yg singkat.. tapi aku sekarang melatih diri untuk sentiasa memaafkan orang..

TERIMA KASIH SAHABAT..

Hidup kita tak lame..
Tak ader mase nak bermusuh dengan orang
Tak sempat nak sombong dengan orang

and aku masih memegang kata-2 nie..
"Ingat silap kita pada orang & lupakan silap orang pada kite"

MATI..
Anyway
&
Anytime

No comments: