Wednesday 8 April 2015

POTATO FRITTERS

*Cubaan Pertama*

Alhamdulillah.. bejayo den buek kuih nie.. banyak cekadak ae na buek bondo alah nie.. na kono sagat bagai kontang ae.. menyampah den.. kueh den nie pakcik aq la yg dok mengidam na makan.. die jumpe resepi kuih nie dekat FB die.. so di na jugak.. aq la mangse nye..

*Udang Kertas*

Hurmm.. memang setiap kali resepi baru aku yang kene buat.. bilo da byk kali baru den ta ya buek.. saba yo la.. cheff ta menjadi nie nasib baik pro.. kuih nie aku ubah ckit dripd  resepi asalnye.. sepatut nye ta payah lex udang.. tapi aku lex.. sebab pakcik aku nie suke sangat makn udang.. n plus koge kite org ta makan pakcik ajinomoto.. hik3.. oley sebab itu aku lex la know pasti sodap.. huk3

Papo pon pakcik den suko.. den pon suko sbb den bejayo utk percubaan kali pertamo.. Kau hado?? hahaha.. belagak plak tu kan.. kui3.. ok moh la den kongsi resepi original dia kat korg.. ok.. jom..

POTATO FRITTERS
3 biji kentang (sagat halus)
4 sdm tpung jagung
3 sdm tpung gandum
1 biji telur
Daun bawang
Serbuk Lada sulah
Garam
Ajinamoto (abaikan jika tdak perlu)
Minyak masak (utk mgoreng)

Cara2nya
~ satukan kentang yg telah dsagat dgn tepung jagung, tpung gandum, daun bawang, telur, serbuk lada sulah, garam, ajinamoto...gaul sebati
~panaskan minyak masak....sudukan dan goreng agak2 leper....balik2 kan...tunggu sampai masak... angkat....siap
Sedap dimakan bersama sos

# resepi asal Noraida Durani ( tq )

No comments: