Friday 10 April 2015

Ingatan Buat Diri..

*Cite mlm smlm*

Hurm.. Salah satu penguat n pemberi semangat.. minda ku selalu berpesan ingat silap aku pada orang.. Lupakan silap orang pada aku.. Dan abang ku juga pernah berpesan.. Dalam hidup nie kalau kita sentisa menunding jadi kepada orang sampai bila-2 kita ta kan pernah nampak silap kite sendiri..

Ye la kan.. kalau kite carik buruk.. Memang kite jumpa buruk.. Cuba kita carik yang baik.. Baru la kite jumpa yang baik.. Hurrmm.. Plus bile kite asik menunding jari pada orang memang perasan ta puas aty akan sentiasa timbul..

Cuba kita try cara baru.. Walau pun salah tu orang buat.. cube kite tengok silap kite dekat mane sampai terjadi masalah.. ok aku amek contoh pasal pengalaman aku la ae..

Mase tu dok minom air milo.. bawak kat tempat aku main laptop.. tibe2 kucing kesayangan aku nie naik atas meje n terlanggar cawan air milo aku.. terus tumpah n kene pade keybord laptop aku.. last2 laptop tu rosak.. Kita nampak salah memang pade kucing tu.. Tapi bile kite carik silap kite.. ader jugak.. Silap nye kenape aku ta minum air tu dekat dapo?? Kenape mesti aku na bawak air tu dekat tempat main laptop.. See.. ader kan.. 

So mulai ary nie.. jom kite lupekan salah orang pade kite.. ingat salah kite pada orang.. Cari salah diri sendiri daripada menunding jari pada orang lain.. Sebab kite sebagai seorang manusia ta lari dari buat silap..

#MotivasiDiri

No comments: