Monday 30 March 2015

Sayang & BENCI..!

*Sumber pakcik google*

Aku selalu dengar orang cakp.. "Jangan terlalu membenci nanti esok lusa terlalu sayang" huh awai macam ta caya ja ayat tu.. Tapi bila dengaq ada orang yang dulu benci gila dengan aku.. Tapi la ni jadi buddy aku.. rasa na pecaya pulak.. Aduhai.. adakah itu kebetulan??

Tapikan aku ta pernah pulak TERLALU membenci dekat depa pasai apa aku TERLALU sayang?? Mungkinkah ia akan terbalik lagu mana yang benci jadi suka.. Maka yang sayang jadi benci.. Nauzubillah.. Mohon di jauhkan la..

Ya Allah, engkau yg maha tahu segalanya..
"bila kehadiranku mengganggu hatinya,tidak membawa kebaikan padanya,maka kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka,bila aku tak layak dan bukan yang terbaik untuknya,maka kau jauhkanlah aku darinya,bila aku bukan yang terbaik,bila aku bukan yang tercatat dalam takdir hidupnya,maka jarakkanlah kami,pisahkan kami.."

Kita BERKENALAN secara tak sengaja, adalah PERANCANGAN ALLAH.. Kita BERKAWAN begitu lama bertahan pun, ALLAH yang RANCANG.. Kita dikurniakan RASA SUKA antara satu sama lain juga, ALLAH yang BERI.. Kita masih BERSAMA walau banyak dugaan menimpa, ALLAH yang ATURKAN.. Kita dikurniakan KESEDARAN dan KEINSAFAN juga kerana, ALLAH SAYANG PADA KITA.. Kita BERJAUHAN untuk mencapai REDHA-NYA juga, DIA yang RANCANG.. Kita BERDOA untuk KEBAHAGIAAN masing2 juga, ALLAH yang DETIKKAN dalam hati kita.. dan ketahuilah, sama ada hubungan kita akan BERKEKALAN sehingga ke SYURGA atau TERPUTUS di TENGAH JALAN juga ALLAH yang akan tentukan.. jadi, usah risau.. andai kamulah jodoh yang ditetapkan ALLAH di Luh Mahfuz untuk saya.. InsyaAllah kita akan BERSATU juga walau dipisahkan dengan jarak dan masa..

*Chek cughi.. #maaf*


No comments: