Sunday 29 March 2015

Hati oh Qolbuku.. ( ◡́.◡̀)

*Sumber FB*

Oh hati.. Oh qolbuku.. Sabar lah wahai dikau yang jauh nun di dalam.. Kerana aku hanya mampu mengucapkankan kate² nasihat, kate² semangat dan kate² motivasi buatmu.. Kau tahu kenapa itu sahaja yang mampu aku lakukan?? Kerana kau terlalu jauh bagiku untuk aku gapai atau capai supaya dapat ku letakkan sesuatu penyembuh.. Aku tahu kau milikku.. Namun tak termampu aku menepis atau menghalang segala penyakit hati yang kau alami..

Sungguh aku meminta maaf kerana engkau sering disakiti dan tersakiti.. Sungguh juga aku mengetahu bahawa engkau memiliki cinta yang suci.. Tapi apakan daya tiada yang menghargai.. Kau cemburu?? Terlalu aku tidak dapat menghidarkan penyakit yang terlalu sakit itu darimu duhai hati oh qolbuku.. Kau tau kenapa kau melalui semua ini?? Ia kerana salahku yang selalu memerhatikan sidia dari jauh.. Lalu mataku tertanggkap kepada sesuatu yang buat mu tersakiti.. Maafkan aku duhaii hati oh qolbuku.. Sungguh aku bukanlah pemilik yang terbaik untukmu.. Tapi ia sudah suratan buatmu..

Allah menguji kita bersama untuk kita bersama bersabar dengan ujiannya.. Tanpa plaster mahupun minyak gamat.. Sama² lah kita menempuh ini duhai hati oh qolbuku..(ㆆ_ㆆ)

No comments: