Sunday 1 March 2015

Pergi Tak Kembali..

Persinggahan terakhir..

18/1/1965.. Lahir seorg wira utusan Allah buat pasangan suami isteri.. Latif B. Ujang nama di beri oleh kakq nya Latifah Bt. Ujang.. Telah byk jasanya yg di curah kan utk negara trcinta.. Terima kasih Paktih adanya wira negara seperti paktih terasa selamat utk tidur siang dan malam.. tak perlu bimbang utk keluar rumh.. Hari ini 1/3/2015 perginya ia dan tidak akan kembali.. Semoga jasadmu setiasa dicucuri rahmad dan semoga paktih di tempatkan di kalangan orang yg beriman.. Amin..

Orang baik pergi dulu..

Tiga tahun lalu.. Ibu ku kehilangan abang sulungnya.. Setahun berlalu.. Ibu ku kehilangan lagi seorangnya.. Dan kini ibu mnjadi anak sulung.. Hari ini ibuku kehilangan lgi seorg adq.. Walau pun bkn adq kandungnya.. Walaupun adq tiri.. Kita msih satu family.. Semoga roh pakcik2 ku dlm lindunganNya.. Amin 


Aku telah ' Dilamar ' oleh ' Malaikat Maut ' . Aku bakal ' BERNIKAH ' dengan ' KEMATIAN ' . AKU bakal ' BERCERAI ' dengan ' DUNIA ' yang aku kejar . 'MAHARKU' adalah 'NAZAK' dan sepersalinan 'KAIN PUTIH'. 'PELAMINKU' diwangikan dengan 'GAHARU CENDANA' Disaat itu aku akan 'DIARAK' dengan laungan 'AZAN' . Ber'AKAD'kan 'TALKIN' , ber'WALI'kan 'LIANG LAHAD' , BER'SAKSI'KAN NISAN . Dan pada 'MALAM PERTAMAKU' , aku akan 'DISERIKAN' dengan persoalan MUNKAR dan NAKIR .. *INGAT MATI TU SUNAT* :)

No comments: