Tuesday 24 March 2015

Ingat mati.. ♡

*Persinggahan Terakhir*

Huurmm..! Pelik.. knpe awk na mrh bile owg yg awk syg sebut pasai mati?? Salah ka?? Awk takut dia p pasai apa?? Suma org mati jgk pa.. sume org merase mati.. malah tumbuhan n haiwan pun merasai mati.. so ap na takut??

Bukan ka ingat mati tu sunnah.. Dapat pahala tu..! Soal pasai takut mati.. sapa ja ta takut mati.. habak kat chek.. tapi kene pecaya kite pon akn mati.. sbb igt mati tu tnda org tu beriman hang tau daq.. so tok sah hang dok penin pala dok maghah kt org yg hang syg tu bila dia sbut pasai mati.. kalo hang dok syg kat dia.. pasai apa dok marah dia sebut pasai mati?? hang ta mau dia dapat pahala ka??

p/s: saje cite pasal mati.. n xde kaitan ngn sesape.. ttbe terlintas kt pale.. sbb teringat.. sesape je akn mrh bile org dia syg sebut pasal mati.. so terlintas la na tulis cite pasai mati..

AKU SELALU INGAT NIE..!

Aku telah ' Dilamar ' oleh ' Malaikat Maut ' . Aku bakal ' BERNIKAH ' dengan ' KEMATIAN ' . AKU bakal ' BERCERAI ' dengan ' DUNIA ' yang aku kejar . 'MAHARKU' adalah 'NAZAK' dan sepersalinan 'KAIN PUTIH'. 'PELAMINKU' diwangikan dengan 'GAHARU CENDANA' Disaat itu aku akan 'DIARAK' dengan laungan 'AZAN' . Ber'AKAD'kan 'TALKIN' , ber'WALI'kan 'LIANG LAHAD' , BER'SAKSI'KAN NISAN . Dan pada 'MALAM PERTAMAKU' , aku akan 'DISERIKAN' dengan persoalan MUNKAR dan NAKIR . *INGAT MATI TU SUNAT* 

Na tau pasal ape?? sbb bile kite di lahirkan, Allah da tetapkn sume nye utk kite.. Siapa JODOH kita.. Siapa ibu bapa kita.. Bila tarikh kite mati.. dimana kita akan mati.. and dimana tmpat yg akan kite disemadikan..? sume.. SEMUANYA..! Allah dah ttpkan.. so kite kene standby.. sebb sume yg ALLAH tetapkan aderlah rahsiaNYA..

Allah merahsiakan sume tu sbb dia na suwuh kite sentiase mngabdikan diri pd DIA.. Contoh mcm cri johoh.. kite keliru dgn pilihan.. kite mnx petunjuk kt dri pd DIA Solat Istikharahkan.. Tapi kite salah jgk.. bile kite ssh bru na cri DIA.. bile snang ta pena na igt kat DIA yg mmberi kebahagian.. ALLAHhurabbi..

k la.. ckop la beceghabih.. kalah plk ustzah.. kih2..

#PENDOSA TANPA NOKTAH ツ

No comments: