Friday 22 May 2015

Untuk Apa Berdendam?







*Persoalan Seorang Hamba ALLAH*

Okay utk first na cakap kalau awk terbaca post nie awak jgn sentap dgn budak nie kalo awk kenal.. Mungkin dia bg idea mcm tu sebb dia kecian dkt saya.. mungkin.. xbermksud dia bnci awk.. so maafkan dia..

Ok utk seterusnya.. utk hamba ALLAH yg berkenaan.. bagi saya tak perlulah berdendam.. sebab Abdullah Wahid selalu pesan dekat saya tak perlu lah berdendam.. sebab hidup kite nie terlalu singkat na berdendam..

Takut kita balik nanti ta sempat na mintak maaf.. so jadi la seorang pemaaf yang sentiasa memaafkan orang lain.. Dan jadi la seorang yang selalu meminta maaf walaupun kesalahan bukan berpunca daripada kita..

Sebab.. dengan meminta maaf tu kita dapat mengekalkan ukhwah kita sesama mnusia.. kita juga dpat mengurangkan ego yang sememang nya ada pade semua orang.. utk apa ego dalam kehidupan?? ego cuma akan memusnahkan suatu hubungn.. 

suke ke kalo hubungn terputus dgn orang yg tersayang?? mesti la tak suke kan?? sebab mne ader orang na putus dgn og yg dia syg.. so kite kene same2 berusehe mngurangkan keegoan demi mempertahan kan hubungn yg sedang terjalin..

p/s: utk awk yang tersayang.. saya tak kesah la awk na mcm mne pun dgn saya.. walau terkadang kekecewaan itu timbul.. adat la sbb saya pun manusia.. tapi still memaafkan.. jangan risau.. kemaafan sentiasa ader utk awk juga sesiapa saja..

Andai awak berkelapangn waktu.. mohon awk luah kan aper yg tak  terluah.. mohon sampaikan pesanan punca awk berubah sedemikian.. sbb perubahan yg drastik nie mngelirukan saya..

Andai tak termampu utk awk meluahkan itu pd saya.. bermohon utk awk mngirimkan seseorg yg mungkin awk percaya yg boleh mnyampaikan ia kpd saya.. supaya saya mngerti apa yg terjadi?? apa punca semua nie yg berlaku..

*Sumber Wechat*

BACA + MOTIVASIKAN DIRI + HADAM
= U can APPRECIATE someone who love u more than everythings..


No comments: