Wednesday 20 May 2015

Asrama Tuanku Muhammad School..

*Gambar maghin*

Ahad 17/05/2015

Hari aku di masukkan ke asrama.. Sesampai je aku di asrama itu.. aku dapat rasakan aura yang sangat tidak menyenangkan.. peehhhh!! rase macam time tu jugk na balik.. ok.. tp lek lagi,, try stay konon nye sahut cabaran..

Pas ur p jumpe warden.. bicang punye bincang.. warden tu asingkan dorm aku dengan si bff aku tu.. peehhh!! lagi la aku ta boleh na terima.. tpi still lagi cube utk stay.. sebb teringt mse dkt PLKN dulu xsame dorm dgn zati dulu boleh je.. mungkin aku boleh..

Pas ur p naik kat dorm dia.. pehhh sangat tak boleh di terima oleh fizikal n mental ku.. dengan kaadan dorm nye yang sesak.. panas.. loker yang aduh.. sush untuk di tafsir.. segala2 nye ta memuaskan aty aku yg na kene stay utk setahun setengah..

lepas tu.. dan2 plak tym tu da na mkn mlm.. budak2 kat situ cakap kene bawak cawan sndiri.. ape kejadah nye bha?? skola aku dulu asama ae mampu je bg cawan.. harap skola je famous.. fasiliti sangat ta bagus..

da sudah mkn ur.. kene standby na p maghrib.. lagi satu hal yang mmbahaye kan aku sabage penghidap di asama itu.. tau pasai pa?? pasai nya tangge na p surau ur tak dop.. dah la golap.. tanggo ae curam ya robbi.. kot bawak la yg tersyg aku ke TMS nie.. kompom dia pon na balik..

hurm.. da suda maghrib ur kene p preb.. tapi tym tu ta preb sbb kene balut hadiah.. sbb esok ur kt skola ader sambut hari guru.. so balut hadiah.. lepas kol 10 p isyak pulak.. lepas isyak baru masok dorm tok tydo..

tym tydo ur aku ta tydo pon kt dorm aku.. aq tydo kt dorm tasya.. sbb dia na tydo ngn aku.. so aku tydo la dgn dia.. stu katil dua org.. yang lagi best nye katil kt asama tu double decker.. si tasya nye katil da la belah ats.. nasib baik la ader palang kt kiri n kanan dia.. kalo ta aku rse msti dua2 jatuh ke bawah.. hahaa

ISNIN 18/05/2015

Esk nye p skola.. aku jumpe akq senior 6 ats aka mmber aku.. akq ckp ngn dia.. yg asama ur ta best.. pas ur dia tye aq ta bwk phone ke?? aq ckp la x.. dia p bangang kan aq.. kuang ajo nye akq.. dia kate bwk je la.. pas ur kautim ngn akq ting 6 at.. ahh hai..  maleh..

Pas ur mase reht dok pakat2 ngn tasya.. ckp kite try stay asama sampai seminggu boleh ke x?? kalo ta boleh kite balik la.. pakat nye gebang.. bagai na rak lah.. macam bagus je masing2 hahaha.. xD

Sampai la malam semula.. aku da mule rse sangat ta best.. n ox aku pun da mmg ta bleh na terime semua keadaan.. ckp ngn tasya yg aq ta leh time sume tu.. pas ur pakat na kua esk tu jugak.. pas ur tipon la mk masing2..

Utk first call mk aku mrh gile.. call kali kedua dia kasi balik.. sebb dia kesian kot dgn aq.. huhuhu.. tapi mse first call ur aku rse na ngis sbb dia mrh aku.. hehehehe..  gedik kan aku.. :p

Lepas da call mk kami ur.. kami p jumpe warden.. warden pelik.. takot kami kene buli bagai.. aku ckp la xkene buli pon.. just ta selese.. pas ur dia kate awl2 mmg la can tu.. ahh den heran apo.. den kalo da x suko mksod ae xsuko.. xdo sapo leh ubah.. so ckg ur kate pk habis2.. esk jumpe dia balik..

Lepas jumpe warden kami terus p kemas beg.. first p kemas beg tasya.. lepas siap p kemas beg tasya, kemas beg aku pulak.. lepas da kemas semua.. aku mcm bese la.. tydo dkt dorm tasya utk mlm kedua n mlm yg trakhir di asama TMS.. hahaha

SELASA 19/05/2015

Esk nyer lepas je skola aku n  tasya terus p pungut barang yg belum settle.. pas ur solat.. dan2 waktu kite org tgh sibok mengemas kt dewan makan ader program.. pengetua na jumpe budk asama.. budak2 nie sibok ajak kite org join.. aq n tasya bese are but pangai degil.. xnak p.. hahaha


Lepas da siap sum p p bilik preb kemas buku kite org.. pas ur aq beli buku akq2 yg dorg da ta gune.. lepas ader sorg akq yg satu dorm ngn aku ur sedih plk dia aq na blah.. pade hal xpenah pun aku tydo dlm dorm ur.. kenal pon just tau nme tu je.. borak pon xpenah.. polik den.. tggh dok tggu2 tu parent kite org pon sampai.. kami pon cau dan bebes.. hahaha

And hari nie.. aku start la berulang dri pilah ke rumh.. yg sonok nye ta naik bas.. taya habih banyk duit.. hak3.. pasai nya abg sdare den ajk naik keto dio.. sbb dio na p anta isteri dia kt skola aku tu.. isteri dia ckg kt skola tu.. huhuhu.. jd adq ckg la aku skunk.. hahaha

p/s: seriously kelaka la kite org.. ta smpai seminggu da blah dri asrama.. hihihi.. tp den mmg ta suko kalo bondo ta longkp na suruh den tggl lelamo nie.. yg paling ta tahan nye akq2 senior berapi yo mato ae tengok den.. hahaha.. na tau pasai pa??

Pasai nya mase first day den sampai asama ur den buek dogey pakai sua jean.. hahaha.. pas ur dah la first day.. ikot suko aty yo tydo dorm org.. hahaha.. osah dogey ae den.. sapo bani marah den?? xp


No comments: