Friday 8 May 2015

TAKDIR yang telah Ditetapkan..

*Sumber Pakcik Google*

Hurmm.. InsyaALLAH dgn perlahan aku mencuba untuk menerima takdir yang telah ditetapkan dalam hidup ku ini.. Sesungguhnya rencana DIA lebih baik dari rencana aku.. InsyaALLAH akan aku cuba untuk meminati dalam bidang yang aku ceburi ini.. INSYAALLAH..

Aku kini meneruskan pelajaran ku di prauniversiti.. di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TENGKU MUHAMMAD SCHOOL.. Dalam peluang ini.. aku memilih untuk menceburi bidang ekonomi.. InsyaALLAH aku cuba yang lebih terbaik!!

Mungkin juga apa yang aku capai ini adelah ujian nye terhadap aku yang dulunya malas belajar.. malas study.. malas ulangkaji.. tak serious dalam pelajaraan.. Kemungkinan besar itu balasannya.. Sebab orang bijak cakap "What you give you'll get back"

*Bosan Di Klinik*

Hurm.. da masok skola nie.. payah ckit na ke sekolah tu.. transpot xde.. so kene duduk asama.. na naik bas boley je.. tapi kalo naik bas pergi n balik je da 8 hengget.. ta campo duit makan.. wahh kopak aku.. so aku sendiri yang but keputusan na masok asama..

Petang tadi dok busy sikit.. habis satu johol aku rayau.. mujo ta excident.. Alhamdulillah.. KAU selamatkan aku.. Sangat takut.. mengigil lepas kejadian tadi.. ALLAH masih memberi kesempatan.. Allah just bagi amaran.. Allahuakbar!! Subhanallah!! Alhamdulillah!!

Lepas na excident tu.. aku duduk rehat kat sekolah aku jap.. sambil na tunggu pengetua.. sebab na tande tangn dia.. lepas da lame tu gerak balik.. p klinik pulak.. na buat medical checkup.. dekat klinik tu punye la lame.. padehal orang bukan ramai pon.. ni la deh kalo berurusan dgn kerajaan..

Pas da siap sume tu.. p skola semula.. teman kawan aku p minta tande tangan pengetua pulak.. huh.. ikot je.. pas tu da terlanjo tu mintak skali surat tawaran pom six.. sebab na kene tengok mende ap na kene bawak lagi.. sebab yang online nye ta lengkap..

Lepas da siap sume bende ur.. teman minah ur p beli air pulak tok pakwe dia.. pas ur aq plk kene tunjuk kat mane pkwe dia keje.. haih.. pakwe dia punye tempat keje pon ta tau.. hak4.. pas da tunjuk tu aq teros blah!! na balik.. sbb na p pasa malam.. sbb minggu depan ta dpt p da.. huk3.. :3

Pas tu.. post nie tok awak jugak #ANMN.. Sebetolnya.. saya rindu awak.. Hurm.. walau apa pun bidang yang awak ceburi semoga awak sentiasa berjaya.. Semoga awak capai cita2 awak.. Semoga jugak kita dapat berjumpa di kelapangan waktu yang kita miliki.. InsyaALLAH

Hurm.. instinct saye selalu ckp yg awk selalu stalk saye.. hurm kalo salah saye perasan.. kalo betul.. thank you.. nanti saya da masok asrama.. kalo awak rindu post2 saya.. awak boleh carik FB saya yang awak ta fren.. ader salah satu FB tu.. saya selalu buat status.. and di perhujung status tu.. saya ader hashtagkan akronim name awk.. mcm yg dkt ats tu..

Kalo tu ta cukop jgk.. awk bleh bace twitter saya.. sebab setiap tweet yg sye retweet tu same sangat dgn aper yg saye rase.. same sangat dgn aper saya alami.. same sangat dgn apa yang saya na sampaikan dekat awak..

Ouh ye.. ta lupe jugak.. kalo rajin.. boleh jugak visit saye nye wechat.. ader baru2 nie status tu memg tah la.. tetibe terfikir.. tetibe terpersoal.. tapi tak berdendam.. kalo awak terasa.. saya mintak maaf awal2.. sebab saya ta berniat na kecikkan hati awak.. just persoalan auto.!!

Ok.. saye duduk asrama nie.. insyaALLAH setahun setengah.. Harapan saya sepanjang setahun setangah yang akan saya hadapi nanti.. saya ta na dapat perasaan yang same macam dulu.. macam perasaan saya di PLKN..

Cukop la 3 kali.. cukop la 3 orang.. cukop la awak yang terakhir.. tak tertanggung lagi hati nie na menanggung perasaan yang tiada siapa mengetahui.. ta sanggup mengguris luke yang 3 kali telah di guris.. ta sanggup melukai yang lain..

p/s: saya harap awak doa kan saye.. saya harap awak sehat selalu.. kalo ta sehat tu jangan na mengade ta na makan ubat.. ouh ye.. jangan kuat nangis sangat.. nanti tak de orang pujok!! pas tu kalo carik kawan tu.. carik yang elok2 sikit.. 

jangan carik kawan yg macam asrina.. yang suke memaksa sampai awak sakit.. jangan carik kawan macam syahlini yang selalu but awak cemburu.. last jangan carik kawan macam as.. yang ta na tolong awak mase awak sesak nafas kat padang mase program GAYA HIDUP SIHAT!!

Ok.. saye ader bende na share dengan awak nie..!

*Sumber FB*

Ok.. kalo pening nanti.. try la buat bende2 tu sume.. saye da ta ley na sapu minyak angin kat awak.. saye da ta ley na urut pale awak.. umi da ta ley na tolong saye urut pale awak.. nora da ta ley na tolong sedekah minyak angin tok saye sapu kat pale awak..

So sayang diri awak ye.. Sebab saya sayang awak.. panjang umo kite jumpe.. INSYAALLAH


No comments: