Sunday 16 August 2015

Semalam Petang Story.. 15/8/15

*Di Gua Batu Maloi*

"Hurm.. Dah tiba masanya.. Tak sanggup lagi untuk terulang nya kejadian ini buat yg ketiga kalinya.. Tapi macam mana tok di tangani??" -status semalam di FB ku-

Hurm.. Semalam jadi lagi bende yang paling aku tak suka dalam hidup aku nie.. Buat pertama kali nya bende nie jadi masa aku form 3 kalo ta silap.. ingat kan dah ta jadi lagi.. ta sangka betol boleh jadi lagi.. seriously BENCI..

Mungkin apa yang jadi semalam tu ader lah petunjuk dari DIA bahawa masanya dah tiba untuk aku ke arah yang lebih baik.. Allahhuakbar.. Subhanallah..

Lepas kejadian tu.. aku asik merungut.. dan macam2 lagi.. sepanjang jalan ke rumah keluah yang aku keluar kan.. dan tiba-2 terfikir untuk memulakannya dengan perlahan.. sampai rumah hantar barang yg dibeli dan terus keluar menuju ke batu maloi..

Sepanjang perjalanan tu bukan je rungutan.. malah di sertai air mata.. aku pun tak pasti membawa maksud ape dengan air mata yang dikeluarkan.. hurm.. keinsafan atau ketakutan??

*Berniqab*

Tercetus dihati ingin berniqab sedemikian.. tapi di cnie kelengkapan belum mencukup.. ckp kt adq sdare.. dia ckp dgn GIANT SEREMBAN ader.. hurm.. terfikir bila nak ke seremban.. 

Kalau boleh aku ingin melakukan perubahan ini untuk secepat yang mungkin.. ta sanggup lagi menjadi fitnah dunia.. tatapan kaum adam.. 

KONFLIK yg dihadapi kini: tak tahu macam mane nak cerita semua nie pada bonda tercinta.. mengenai kisah 3 tahun lepas dan semalam.. hurmm..

HARAPAN: semoga Allah permudahkan segala perubahan yg ingin aku lakukan.. Dan semoga juga sahabat mendoakan dunia baru yang bakal aku ceburi ini.. insyaALLAH..


No comments: