Tuesday 11 August 2015

ALAM

*Bukan Rezekiku*

Cerita bulan lepas.. Mak aku dapat panggilan dari pihak alam.. yg mengatakan aku dapatan tawaran tok masuk ALAM nie.. datang temu duga esok nye.. sekali mak aku p tolak.. huh.. terbaik..

Mak bagi tahu aku bende nie dua lepas tu baru aku tau.. mase ur macam tekilan sikit.. pasai pa mak p tolak.. seronok tu.. bile tye nape di tolak?? sebab bukan sume orang beleh dapat tawaran @ peluang macam nie..

Pas ur mak bleh kate ko da masok form 6.. mak ingat ko ta na masok mane2 lagi.. hurm.. mungkin mak tengok aku seronok masok form six nie kot.. hurm aku pun diam je la..

Bile sdare - mare tau aku dapat ALAM sume macam down kan aku.. ckp rugi la ape la.. dah bende dah terlepas ko.. xyah are na ungkit2.. buat aku terkilan.. cube la bagi semangat kat aku nie..

Awal bulan baru nie.. minggu lepas kot.. abg sedare ader mohon na masok ALAM nie.. and p temu duga dia dapat.. ALHAMDULILLAH la.. rezeki dia.. bulan 9 p masuk belaja..

Ingat kan cite pasai aku da abih.. ghupe nye ader lagi yg da ungkit.. mak sedare pun x membantu langsung.. hurm.. saba je la..

p/s: aku pujuk hati aku sendiri.. tak pe la ASRINA xde rezeki ko kat situ.. Mungkin rezeki ko kat tempat lain.. Mane la tau cita-cita ko tercapai nak masuk UPNM.. Kite ta tau aturan ALLAH.. Aturan ALLAH lebih baik dari aturan kite.. InsyaALLAH

Kene selalu ingat..:
ALLAH TAK BAGI APA YANG KITA NAK, ALLAH BAGI APA YANG KITA PERLU..

No comments: