Thursday 25 June 2015

Sejarah Hari nie

*With Tersayang*

Hurm.. ader exam sej.. huh mati kutu aku na kene semua fakta.. memang teruk la aku bagi jawapan.. adoi acanner nie asrina we?? mu xyoh no ulang peghanga lamo mu weii!! dok seghik lagi ko wei??

Lepas kelas sej tasya tu dapat msj dri ibu dia yang atok dia pergi meninggalkan dunia nie buat selama nya.. semoga roh arwah dicucuri rahmat.. lepas dpt mcj tu dia terus ckp ngn aku.. aq pun ckp ngn dia p mintak borang kua.. aku p teman dia.. sebab aq pon ikot dia balik sekali.. proses mintak kua selesai kol 10:50am..

Jalan ke lua ke kete.. dah dekat na smpai kat kete tasya dok carik kunci kereta ta jumpe pulak.. habis beg dia, dia p godek.. sampai dekat kereta tengok kunci ader dalam kereta.. perrhhh besapau kite orang dekat tepi jalan..

Pas ur dia call ayah dia.. sebab kebetulan ayah dia pun tak jauh dari sekolah.. ayah dia ader kat hospital kuala pilah.. sbb tgh tggu pengurusan jenazah.. so ayah dia datang.. macam2 care ayah dia buat tok buke pintu kete tu.. akhirnya dia give up..

pas ur ayah dia p carik pomen.. jumpa pomen tu.. pomen tu pon susuh nak buat.. dua pintu kete kene bukak getah cemin nya.. sebab yg satu tu xleh bukak.. lame gak are.. da lame ur baru lepas bukak..

Settle bukak pintu kereta tu dalam kol 12.. pehh osah lamo ae tu.. memang jadi perhatian orang ramai are den ngan tasya tadi.. asal orang lalu je pandang kite orang.. paling takut tadi mase PPD lalu.. mak ai.. takot boto ghaso ae.. hurm..

kete da siap teros p hospital.. mase sampai semua sedara-mara tasya tengah tunggu jenazah di kafan kan.. bape min tunggu jenazah pon kua.. siap satu family dorg cium arwah.. arwah dibungkuskan.. pas ur di bawa naik van utk di solat kan di kampung lending.. kampung halaman arwah..

dalam kol 1 gak la gerak p rumh arwah.. mase otw p umh arwah tasya cicirkan aku kat pekan.. sebab aku na teros balik.. kebetolan pulak mase cicirkan aku tu pakcik aku ader.. ha teros la balik.. tak yah na tggu lagi.. hee

No comments: