Sunday 14 June 2015

Jadi Diri Sendiri

*Aku lah aku*

InsyaALLAH sentiasa jadi diri sendiri.. Tak pernah mencuba jadi seorang yang lain.. Tak suka manusia yang tak ikhlas dengan diri sendiri apetah lagi tak ikhlas dengan orang lain..

Dalam memberi hati.. InsyaALLAH masih lagi mengikhlas kan hati pada semua yang telah aku beri kan hati ini.. Tapi penghargaan yang diberi belum cukop memuaskan hati ini.. Sentiasa mengharap setiap antara mereka yang telah aku berikan hati ini dijaga sehingga akhir hayat ku..

Dalam persahabatan tentu sekali ada yang teristimewa dalam hati ini.. Tapi tidak lah aku terlalu memilih dalam bersahabat.. Dari segi rupa, harta benda mahu pun kelebihan yang di miliki.. sungguh itu tidak aku memandang.. Terpulang pada manusia yang ingin beranggapan.. Sesungguhnya aku lebih mengetahui apa yang aku inginkan..

Dalam setiap pemberian insyaALLAH terselit keikhlasan ku.. jangan di ragui keikhlas dalam setiap pemberian ku.. andai sebarang ketidak dingin berlaku dalam hubungn yg terjalin mohon di simpan.. Jangan di pulang pemberian itu..

Dalam berkata-kata.. ye aku lantang dalam memberi pendapat.. ikhlas dalam setiap tutur aku.. bila aku kata TAK takde sape boleh ubah.. and sebalik nya.. 

Baran.. itu aku.. tapi masih boleh di bendung kalo kene dengan cara nya.. Cara nya dengan lembut.. bukan dengan herdekan.. bukan nye mengade.. cume itu lah aku.. penah ke tengok orang nak cool kan org yg mrh gune perlian.. xde kan..

Tepati janji juga aku.. maaf kalo cakap.. kalo janji macam In.. mohon jangan berjanji.. BENCI gile aku dengan manusia cakap x serupe bikin.. mcm org tua cakap menanam tebu di tepi bibir.. janji nak best.. hasil xdo..!

ader satu lagu nie cyes cantik bait2 liriknya..

KUN ANTA..

(amek yang chorus je)

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x),
Kun anta tazdada jamala (2x) 

Maksudnya..

Tidak..Tidak...
Kita tidak memerlukan harta, 
agar bertambah cantik.
Permata kita ada di sini, 
di dalam hati yang bersinar-sinar

Tidak..Tidak...
kita bukan di terima orang lain dengan apa yang tidak ada.
Kita diterima adalah kerana perbuatan (akhlak) kita.
Itulah kecantikan kita. 
Yang sangat tinggi dan mulia

Haa.. lagu nie pon pesan.. jadi diri sendiri.. pas ur kecantikan sebena bukan dari luaran.. tapi dari dalaman.. so buek apo na pilih sahabat lawa2 tapi ilmu xlawa.. buat ape pilih sahabat cantik2 tapi xleh na bimbing kite ke syurga.. buat ape pilih member cute..? tapi xleh na stay kat sisi kite bile kite dalam prob.. renung sendiri lah.. 

syukurilah dengan ape ader nya sahbat kalian.. Pas ur kalo korang dah ader member yang baik.. stay bile korg dalam prob.. bile saba dengan pangai korang.. and kalo na di banding kan dia n kawan yg lain.. kita sentiasa bahagia bile ngn dia.. xde masalah bile dengan dia.. haa jage la hubungan yang ader dan hargai dia sebelum dia pergi buat selamanya..

Sebab kalau kawan macam tu susah na carik dah sekarang.. dalam dunia maklum la dunia akhir zaman.. manusia akhir zaman.. macam2 perangai ader.. kawan ketawa boleh jumpa sekelip mata.. kawan jatuh satu dalam seribu..

#blog aku ikot suke aku na cita aper.. :p

No comments: