Monday 16 February 2015

My Life & My Love In PLKN

KEM SERI PEKASA MANTIN DALAM INGATAN.. <3


Hurm.. Kehidupan aku dekat PLKN xde la bosan sangat.. Sebab aku mmg nk pg pon PLKN nie.. Best.. But still ad yg xmemuaskan kehendak aku..

First day sampai mmg bosan gila.. Sbb xramai org.. Sampai 3 hari aq kene ddk kt c2 tanpa xtct.. mmg pisang la.. Dalam mennti sahabat2 dri Sabah n Sarawak aku ad dua org kwn nie.. Nma dia Ainin n Affa.. Dorg baik.. Dorg pernah jg aq waktu aq dmam.. N aq pon pernah jage dorg demam..

Tapi syg.. Persahabatan kmi xlame.. Tak smpai sbuln kmi dh gado.. Sbb cemburu antara satu sme lain.. N get new friend her name AINAA NABILAH BT MOHD NAZRI.. She's my true love.. Sangat sygkan dia.. xthu knpe.. mungkin sbb perangai dia yg kebudak2kn tu.. 

Sepnjang persahbatan aq dgn dia.. mcm perasaan aq lalui.. Dia mmpu melembutkan hati yg eras mcm batu nie.. Dia dh byk kali jatuh kan air mata aq.. Sbb tu aq kate dia berjaya melembutkan hati batu nie.. Speacial dia aq xthu la.. Hurm xpelah org kate kalo kita syg sesorg sbb kelebihan nya tu nme nye syg yg xikhlas.. But kalo kita syg org tu tnpa kita sndiripun thu ap sbbnya itu lah yg ikhlas...

Dia akan jealous bila nmpk aku dgn org2 tertentu.. Nak tau spe?? First of course la dua org bdk yg kt ats tu.. Ainin n Affa.. Nak tau sbb ap?? Sebab nya dia takut balik semula dgn dowg n aq akn tgglkn dia.. Second my IC Squad SYAZA.. Dia jealous maybe sbb aq rpt dgn IC Squad tu kot.. Ye la mne x rptnye. Mase first day aq kt kem tu dia la org pertama yg aq knl dlm dorm 4.. Lagi dia jealous aq dengan budk Sabah.. Sbb bdk Sabah tu suka ckp 'aq syg as' so mungkin sbb tu dia jealous.. Nak kate aq rpt ngn bdk tu xde la plk.. Eh lupa nk bg tau nme bdk tu.. Name dia Zulaikha.. Kita org panggil Eyka.. And org yg terakhir yg dia jealous ialah kwn baik dia sendiri.. Kwn baik dia sebelum dia berkwn dgn aq.. Iaitu Dinie.. Dia jealous sgt dgn Dinie sbb aq kalo ad prob mesti cite dkt bdk nie.. Even aq gadoe dgn dia pon aq cite dgn Dinie.. So dia jealous.. Dia start jealous dgn Dinie dh lame.. Tapi dia bg thu aq 3 hari nk habis PLKN mungkin dia dh xleh tahan.. kesian dia..

Aku pun ad gak org yg aq jealous bila dia rpt.. First budk dri kompeni delta.. Sape erk nme bdk tu.. huh Syu kot.. Sbb biasa dgr dia panggil mcm tu.. Second bdk dri kompeni Charlie xigt plk nme bdk tu.. Hurm aq jealous dgn dua org bdk nie sbb kalo si dia nie bork dgn slh sorg dri bdk nie.. Mesti aq di abai kan.. Tapi kalo nak diikotkan dgn sesape je dia bork aq mmg terabai.. Third Fara.. bdk kompeni aq sendiri.. Aq start jealous dgn bdk sejk sehari sebelum birthday aq.. Ainaa asik dgn bdk nie.. Siap ajk bdk tu blik umh dia lg.. Aq yg kwn baik dia time tu blom pnh lg msuk.. Hurm saba je.. Bertambah jealous aq dgn bdk nie mse mlm penutup Ainaa asik begambr je dgn dia.. Yg mnyakitkn aty pulk mase mlm tu ibu aina ajk tngkp gmbr b-4 komanden, ibu Ainaa, Ainaa n aq.. tbe dia nk join skali.. Peh mendidih darh aq dgn bdk nie.. Aq saba je.. Last bdk yg aq jealous ialh Mia.. pun bdk kompeni aq.. Jealous dgn dia xde la sgt ckit je.. Sbb nye Ainaa suka main kucing ku dgn bdk.. Main comel2.. Arrhh jealous den..

Sepanjang persahabatan aku dgn dia.. Byk kesilapan aq but kt dia.. Kesalahan yg paling besar sekali and aku takkan lupakan dalam idop aq ada dua.. First masa latihan air.. Dia sakit dada.. aku tak tahu yg dia sakit dada.. Yang aku tahu dia sejuk.. lepas latihan kite org g main air dkt tmpt kanak2.. Dia join skali., Bila dia dah xtahan dia ajk aq naik.. Aku ckp nnt la dulu.. Sbb waktu tu aq belum puas main air.. Aku dengil.. Keras kepala.. Lepas dh puas main aku ikut dia naik.. Kami tukar pakaian.. Masa g tuka pakaian ur bru dia bg thu aq yg dia sakit dada.. Time tu dia mcm boleh tahan so aq bwk dia g beli mknn.. Lepas tu kite org g bratur ckg panggil.. Time tu mmg aq nmpk muka dia dh lain.. Aq suruh dia ddk dia xnk.. Dia degil aq g kt ckg.. Aq ckp ngn ckg.. Pas ur ckg panggil bru dia nk ddk.. Ckg lex kn dia ubt.. lepas habis beratur.. Aku teman dia ddk dkt ckg.. Smpai waktu nk balik.. Aku igt dia dpt ikut aq niak bas.. Rupa nya ckg nk anta dia p Hosp.. Time tu aq dh rse mnyesal gile.. Sbb sbelum dia g ddk kt ckg dia ad ckp sbb aq xnk dgr ckp dia, dia sakit dada.. So dia berlalu pg naik van.. Aq pun naik bas.. Dlm aq mnahan air mata.. Mengenang slh aq kt dia.. smpai je kt kem aq g solat asar.. Lepas solat doa aq tok dia.. supaya dia xmasuk wad.. Masuk je dorm aq dpt tahu yg dia sakit dada dh lame.. Dia bg thu org lain.. Time aq nangis kuat gila.. Teresak2.. Mmg satu dorm tahu aq nangis.. Setiap masa aq tggu dia.. Bila mlm lepas kerohanian aku cpt2 balik dorm nk tgok dia ad x?? tapi xde.. Bila lepas roll call balik dorm tgok dia dh baring kt katil dia.. time tu mmg lega nya hati aq.. Aq nmpk dia gerak2 xtidur.. Tp xsampai hati nk kacau dia.. Sbb dia tgh sakit.. Tapi aq slh.. Dia balik sbb nk jmpe aq.. dlm dua hati aku dh siksa dia.. Ya Allah serba slh nya aq..

Second masa latihan GHS (Gaya Hidup Sihat) aq tgh seronok2 lari.. Dia pengang tangan aq.. pas ur aq larang la.. Aq tak mrh pun.. Pas ur lpas gaya hidup sihat dia ttbe tarik muka dgn aq.. aq xfaham.. So aq buat x thu je la.. Ttbe mse beratur dkt lua dorm dia bg thu.. knpe dia buat mcm tu dkt aq.. Dia kecewa.. Sebb dia tgh sakit dada aku mrh dia pgg tngn aq.. Seriously waktu aq xthu.. Dia kate mse dia pgg tngn aq tu bru nk ckp tp aq dh mrh.. hhhhuuurmm again aq nangis lagi sbb slh aq.. Oleh sbb aq larang dia pgg tgn aq.. dia bg thu org lain yg dia sakit dada.. Hadoi.. time tu mmg aq rse aq benci gila dgn diri aq sendiri.. Sebab kalo dia sakit n xbg thu aq org pertama aq akn mrh dia.. tapi bila dia nk bg tahu aq pulk buat mcm tu.. Asrina ouh asrina..

Sejak kejadian tu aku janji dengan diri aku tak ulang bende tu.. sebab aku sayang dia.. Masa dia sakit tangan aku teman dia dalam dorm time roll call.. aq tuam dia yg sakit.. jap g dia amek tuam tu.. dia tuam pale aq yg biul nie.. hahaha.. comel.. main dokter2.. byk bende sweet yg jd n byk jugk yg sour.. hihihi.. but semua tu kenangan.. Utk pengetahuan pembaca.. Sepanjang hidup aq.. dia la first friend yg ber-awk_sye.. kalo x yg lain aq_kau je.. dia yg aja aq tok genle sebut syg scaara terbuka means f2f..

Last sekali.. Korang nak tengok ke muka Insan yg mngisi ruang hati batu ini?? 
Kejap...:

Ini lah org nye.. Ainaa Nabila Mohd Nazri

Orang kate kami kembar seiras.. But aq selalu menafikannya.. Sebab aq ta penah jmpe persamaan.. Bila tye mk dia.. Mk dia kate ad la ckit.. Aq still tercari2 mne yg ckit tu.. huh tp xpnah jumpa.. Jap nak post gamba kami berdua n gambar kami bersama ibunya..



Asrina_Ainaa

Gambar on my birth..

Ainaa and her mom

Gambar hari terakhir ku di KSP.. Sebelum naik bas.. Kenang kalian dalam doa ku.. :)



No comments: