Thursday 5 December 2013

CINTA KENANGAN SILAM


alahai abg handsome.. banyak nye borak sampai ina pun tercita kisah silam ina.. kalau boleh tak nak cerita tapi dah tercerita.. ina teruskan je la.. takkan ina nak biar abang tertanya~tanya.. dosa lak ina..

zaman kegelapan bagiku.. zaman kejahilan bagi diri.. pedihnya hingga kini ku terasa.. dengan kejadian itu membuktikan sesuatu yang aku tak pernah tahu dulunya.. iaitu manusia rambut sama hitam ragam nye lain~lain.. ye KHILAFKU..

ramai manusia memelih untuk memutar semula masa utk menebus kesilapan.. tapi tidak aku.. aku ingin teruskan hidupku dan kamu juga teruskan hidup mu.. kerana aku sering dinasihati 'SETIAP KEJADIAN ADA HIKMAHNYA' maka percaya pada kuasaNYA.. DIA maha berkuasa lagi maha adil.. 

dia yang dulu berlalu pergi.. ALLAH kurniakan yang baru.. kini dia yang baru mengganti.. dan dia juga telah banyak meluruskan perjalananku dalam hidupku sebagai seorang khalifah dibumiNYA.. dengan hadirnya dia sebagai peganti.. dia telah pun membuang keegoan ku yang menguasai diri.. ego si pemusnah hubungan.. 

kerana ego aku keras kepala.. tetap dengan keputusan ku sehingga merosakkan hubungan.. ego menjadikan aku perempuan yang kurang sempurna.. ego. ego.. ego.. dan semua ego.. kini tidak lagi.. selamat tinggal EGOKU.. dia banyak menasihati dan banyak membantu.. sungguh aku banyak berjasa padanya.. sungguh jasamu tidak dapat ku balas.. aku menyayanggimu kerana DIA.. juga aku menyayanggi dia yang dulu juga kerana DIA.. :')

2 comments:

Anonymous said...

Erm. Sedikit nasihat. Segelap manapun kisah kita,sejahil manapun,mengadulah pada Allah,bukan pada manusia. Itu tempat pertama dimana Dia Berhak Mendengar dan kita berhak mengadu. Pihak yang mendengar permasalahan kita seperti ustaz,ustazah,kaunselor mesti ada ilmu untuk meleraikan sebarang kekusutan pengadu. Err..jangan mengadu dengan abang angkat,jangan mengadu dengan kekasih. Ia berkait rapat dengan taraf umur kita yang sering dimanupulasikan oleh manusia yang sering mencari ruang. Syaitan pula akan mencipta ruang-ruang maksiat di dalam ruang-ruang kosong walau sebesar lubang jarum. Ianya akan merebak. Saya bercakap atas pengalaman lalu..sayangi diri dan mulalah belajar mengenal Allah. Jangan ketika ada masalah baru mengadu. Ketika suka pun mengadu. 100 peratus Allah punya. :)

Pendosa Tak Bernoktah said...

insyaALLAH